Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009

Φορητοί υπολογιστές, αφόρητος εμπαιγμός.

Δεν είναι ότι η εμπειρία του παρελθόντος συνωμοτεί εναντίον ανάλογων υποσχέσεων και παροχών. (Και στο παρελθόν είχαν υποσχεθεί υπολογιστές σε ΟΛΟΥΣ τους φοιτητές, στους μαθητές της ΣΤ΄δημοτικού ΘΑ έδιναν «υπολογιστές των 100 ευρώ» και όλοι … «πήραν από ένα σπίτι»!).
Εκτός του πολιτικού χρόνου, (οι μέρες είναι πονηρές), που γίνεται η εξαγγελία, υπάρχουν πολλά ερωτηματικά που γεννώνται και θα έπρεπε να απαντηθούν:
• Τι μάθημα μπορεί να γίνει σε μια αίθουσα διδασκαλίας, όπου είκοσι μαθητές θα έχουν φορητούς υπολογιστές, οι μισοί δε θα γνωρίζουν το χειρισμό τους και οι περισσότεροι καθηγητές δεν έχουν ιδέα;
• Γιατί τα χρήματα αυτά δεν είχαν δοθεί νωρίτερα για δημιουργία σε όλα τα σχολεία εργαστηρίων πληροφορικής και αιθουσών προβολών;
• Ποία η χρησιμότητα στη διδασκαλία, μέσα σε αίθουσες που δεν έχουν δίκτυο διασύνδεσης των υπολογιστών, ώστε να είναι δυνατή η κεντρική καθοδήγηση από το διδάσκοντα;
Είναι φανερή η προεκλογική σκοπιμότητα της εξαγγελίας!
Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι είναι αρνητικό να γίνει ένα βήμα προσέγγισης της «Κοινωνίας της Πληροφορίας». Απλώς, φαίνεται ότι «αρχίζουμε να χτίζουμε από τα κεραμίδια». Δεν υπάρχει σοβαρός σχεδιασμός και ιεράρχηση των «βημάτων» για την επιτυχία του στόχου, (αν, τελικώς, υπάρχει τέτοιος).
Σήμερα, δεν υπάρχουν καν καθηγητές πληροφορικής σε όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Λείπει, δε, από τα περισσότερα σχολεία η στοιχειώδης απαραίτητη υποδομή. Η πλειοψηφία των διδασκόντων δεν είναι εξοικειωμένη με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Υπό αυτές τις συνθήκες, η υλοποίηση της εξαγγελίας, περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσει από όσα θα λύσει.
Αυτό, βεβαίως, δε φαίνεται να απασχολεί το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση, που επενδύει στην … «άμεση απόδοση» της κίνησης σε ψήφους!
Εντάξει, αδέλφια! Μας έχετε κάνει «πρόβατα». Μη μας θεωρείτε, όμως, και … βόδια!! Προπάντων, μη βγείτε να ισχυρισθείτε ότι κάνετε μία ακόμη … «δομική παρέμβαση» εκσυγχρονισμού της παιδείας. Κάτι τέτοιο, ούτε το μπορείτε, ούτε το θέλετε. Αλλιώς, δε θα «επενδύατε» στα κολέγια. Δε θα μειώνατε τις δαπάνες για την παιδεία και τους μισθούς των εκπαιδευτικών. Θα παίρνατε μέτρα για την αντιμετώπιση της παραπαιδείας και θα διαθέτατε περισσότερα κονδύλια για την έρευνα.
Η παιδεία δεν αναβαθμίζεται με προεκλογικά … «φορητά καθρεφτάκια».

Δεν υπάρχουν σχόλια: